אי שקט, נדודי שינה ועצבנות בהריון

אי שקט ועצבנות בהריון

ברמה רגשית הכל יכול להרגיש כמו על רכבת הרים אחת גדולה, עליות וירידות. ככה זה כשההורמונים משתוללים ואין הדבר בשליטה. קל לאבד פרופורציות ולהתפוצץ על כל מה שעומד בדרכנו, כמו גם להתחיל לבכות בלי סיבה או התראה. במקרה זה, אין כמו מודעות עצמית ותמיכה של בן זוג, משפחה וחברים מאוד קרובים.

 

כאשר המצב ממש בלתי נסבל מגיעים לפגישה על מנת לאפשר מילוי של חסרים תזונתיים המחמירים את המצב ומעצימים אותו, לאזן את המערכת ההורמונלית בנוסף לטיפולי גוף נפש בשיחות, דמיון מודרך, נשימה, הרפייה, הכוונה למציאת שלווה וכן- גם הוצאת קיטור בבכי וצעקות! זה מותר!

נדודי שינה

בעיות שינה בהריון נפוצות מאוד ולא בהכרח בשלבים הסופיים שלו – אם כי אז המצב בהחלט יכול להיות בלתי נסבל. חוסר שינה אצל כל אדם גורם לעצבנות וחוסר שקט נוראיים, על אחת כמה וכמה אצל אישה בהריון. דווקא כשצריך להתכונן ולנוח כמה שיותר לקראת הלידה צצה הבעיה המתסכלת הזאת.

על פי חוקי מרפי (מכירות?) בדיוק שהצלחנו להירגע ולהירדם העובר מחליט שהגיע הזמן לשחק.
הגב כואב ולא מוצאים שום תנוחה נוחה (כן- גם לא זאת ששוכבים בה על הצד עם כרית בין הרגליים ובכל מקום אפשרי אחר) בשלב הזה כבר באמת לא כיף ורק רוצים כמה שעות של חסד שיעברו עלינו בשינה. המחשבות מופיעות לעיתים בשלב הזה, הפחדים והחששות מהלידה עצמה ו/או מאיך יצא הילד ואם הכל ילך כשורה.

 

מה עושים?

צאו יותר מהבית לטבע, לים, לכל מקום שיש בו אוויר טוב. לכו יחפות בחוץ, עשו אמבטיות מרגיעות, דברו אל עצמכן- זה עוזר מאוד! השתמשו בדמיון כדי להמחיש איך הלידה עוברת בשלום – זה עושה פלאים (מחשבה יוצאת מציאות). אכלו טוב, בייחוד מזונות מזינים וחמימים ומנחמים כמו דייסת שיבולת שועל המכילה כמות נאה ביותר של ויטמינים מקבוצת B המשפיעים לטובה על מערכת העצבים, מרק כתום טחון, שתו תה קמומיל, וודאו שאין חסרים תזונתיים. לעיתים נטילת מולטי ויטמין או פרנטל ודומיהם לא מספיקים או לא נספגים כלל בגוף. תכשירים המותאמים באופן אישי יכולים לסייע רבות.